יום שלישי, 1 בנובמבר 2022

מה לעשות אם זומנתי לחקירה במשטרה

 גם אם אתם אזרחים רגילים לחלוטין, כל אחד עלול למצוא עצמו מזומן לחקירה במשטרה.

לכן, חשוב לדעת כמה מזכויות היסוד שלכם, מכיוון שרשויות החוק בדרך כלל לא יתנדבו לספק לכם מידע, מעבר למידע שהן מחוייבות למסור בהתאם לחוק.

לפני שנתקדם חשוב להגיד, אין מקרה אחד זהה למשנהו, ובכל מקרה חשוב לקבל ייעוץ משפטי פרטני וספציפי. ובכל זאת, כמה נקודות שתמיד טוב להכיר:

- חקירה צריכה להיערך בשפה שאתם דוברים ומבינים.

-  ככלל, חקירה צריכה להתנהל בתחנת משטרה, ומותר לשוטר לערוך חקירה לא בתחנת משטרה, רק אם יש סיבה לכך שלא ניתן לנהל אותה בתחנה, או אם מדובר בחקירה דחופה. בכל מקרה, בדרך כלל לא מומלץ להתווכח אם חוקרים אתכם מחוץ לתחנת משטרה, מכיוון שאתם לא יכולים לדעת אם יש סיבה מוצדקת, ואם יתברר בדיעבד שלא הייתה הצדקה לחקור מחוץ לתחנת משטרה, ניתן יהיה לעשות בנתון זה שימוש.

- תהיו חשדנים: ברגע שזומנתם לחקירה ובעיקר כשאתם נמצאים בתחנת המשטרה, תזכרו שאין לכם שם חברים. כל דבר שאתם אומרים, גם אם אתם סבורים שמדובר בשיחת חולין תמימה יתכן ומהווה חלק מהחקירה.

- בכל חקירה של עבירה שהעונש המירבי בגינה הוא 10 שנים או יותר, חייב להיות תיעוד חזותי - כלומר, מצלמים אתכם. לא חייבים לעדכן אתכם ולא בטוח שאתם רואים איפה המצלמה, אבל קחו בחשבון שאתם מצולמים. לעיתים גם בחקירה של עבירות שהעונש המירבי בגינן פחות מ-10 שנים, החקירה מתועדת.

כאמור, ההתנהלות וההתנהגות בכל מקרה, תלויה בנסיבות הספציפיות, ויש מקום לקבלת יעוץ פרטני.

אין לראות באמור ייעוץ משפטי.

מה לעשות אם זומנתי לחקירה במשטרה

 גם אם אתם אזרחים רגילים לחלוטין, כל אחד עלול למצוא עצמו מזומן לחקירה במשטרה. לכן, חשוב לדעת כמה מזכויות היסוד שלכם, מכיוון שרשויות החוק בדר...